Na međunarodnoj konferenciji ALOPPS 2025, održanoj 28. novembra u Beogradu, profesorke Fakulteta organizacionih studija „Eduka“ predstavile su rezultate dva savremena istraživanja koja povezuju ključne društvene teme – položaj mladih u Srbiji i psihološke mehanizme koji utiču na subjektivno blagostanje. Učešće naših profesorki izazvalo je veliko interesovanje stručne i akademske javnosti, potvrđujući rastuću reputaciju FOS „Eduka“ kao fakulteta koji aktivno doprinosi relevantnim naučnim diskusijama.

Prvi rad, „Komparativna analiza percepcije zdravlja i zaposlenosti mladih u Srbiji i Evropskoj uniji“, predstavila je doc. dr Dragana Mitrić-Aćimović, u koautorstvu sa dr Natašom Papić Blagojević, prof. dr Ivanom Josanov-Vrgović, prof. dr Đerđi Erđeš-Kavečan i doc. dr Bojanom Grahovac.
Analizirajući period od 2015. do 2024. godine, autorke su prikazale jasne razlike u položaju mladih na tržištu rada u Srbiji u poređenju sa Evropskom unijom. Posebno su istaknute rodne razlike i specifičan izazovan položaj žena uzrasta 20–24 godine. Rezultati ukazuju na potrebu kreiranja ciljanih politika koje bi unapredile zapošljivost mladih i doprinele njihovom boljem društvenom i zdravstvenom položaju, naročito u periodu posle pandemije.

Drugi rad, „Korelacije rigidnosti i pozitivnog afektiviteta“, izložila je doc. dr Bojana Grahovac, u saradnji sa doc. dr Draganom Mitrić-Aćimović, prof. dr Đerđi Erđeš-Kavečan i prof. dr Ivanom Josanov-Vrgović.
Istraživanje se bavi psihološkom rigidnošću – konstruktom koji se tradicionalno posmatra kao negativan. Međutim, rezultati našeg tima otkrivaju nijansiraniju sliku: određeni oblici rigidnosti mogu imati pozitivan doprinos subjektivnom blagostanju, podstičući stabilnost, organizovanost i emocionalnu usklađenost. Ovakvi uvidi otvaraju nova vrata za razvoj preciznijih psiholoških intervencija u praksi.

Izlaganjem ova dva rada, profesorke FOS „Eduka“ potvrdile su da naš fakultet aktivno učestvuje u kreiranju savremenih naučnih tokova važnih za mlade, organizacije i psihološku praksu. Ponosni smo što naši istraživači doprinose razumevanju aktuelnih društvenih pitanja i psiholoških procesa, postavljajući temelje za bolje politike, bolju praksu i bolje društvo.

FOS „Eduka“ nastavlja da spaja nauku, inovaciju i društvenu odgovornost – na dobrobit studenata, zajednice i stručne javnosti.