Na Fakultetu organizacionih studija "Eduka" u okviru predmeta Biološka psihologija na osnovnim studijama, održano je izuzetno stručno predavanje pod nazivom „Biološke osnove mentalnih poremećaja“, koje je okupilo studente, nastavnike i širu javnost zainteresovanu za savremena naučna saznanja o ljudskom ponašanju i mentalnom zdravlju. Predavanje je održao dr Miloš Rokić, diplomirani biohemičar i doktor nauka iz oblasti fiziologije i neuronauka, psiholog i psihoterapeut u superviziji, čiji multidisciplinarni pristup kombinuje biologiju, psihologiju i terapijsku praksu.

Predavanje je otvoreno intrigantnim pitanjem: da li mentalni poremećaji nastaju u genima ili u mislima, i gde se nalazi granica između bioloških i psiholoških uzroka ponašanja. U uvodnom delu publika je upoznata sa savremenim konceptima koji mentalne poremećaje posmatraju kroz interakciju genetike, neurobiologije i psiholoških procesa. Poseban fokus stavljen je na molekularne mehanizme mozga, neuronske mreže i genske varijacije koje oblikuju emocije, kogniciju i obrasce ponašanja.

Dr Rokić je istakao svoja istraživanja u oblasti jonskih kanala P2X eksprimiranih u mozgu, sa više od 11 međunarodnih publikacija i preko 20 konferencijskih saopštenja, kao i rad u oblasti neuroendokrinologije, posebno hipofize. Njegovo pedagoško iskustvo uključuje mentorstvo master kandidatkinje u Pragu i doktorantkinje u Institutu za molekularnu genetiku i genetičko inženjerstvo.

Predavanje je obuhvatilo analizu klinički značajnih poremećaja, ilustrovanih autentičnim primerima iz prakse, uključujući autizam, ADHD, opsesivno-kompulzivni poremećaj, bipolarni poremećaj i oblike demencija. Poseban akcenat stavljen je na biološke markere i mehanizme koji povezuju neurotransmitere, genske varijacije i strukturu nervnog sistema sa kliničkim simptomima.

U centralnom delu predavanja razmatrano je složeno pitanje odnosa biološkog i psihogenog, sa naglaskom na međusobno prožimanje genetike, iskustava i okruženja. Završni segment posvećen je savremenim saznanjima o genetskom determinizmu, nasleđivanju mentalnih stanja i neuroplastičnosti mozga, uz poruku da mozak ostaje dinamičan i promenljiv kroz život, pod uticajem iskustava, terapije i socijalnog okruženja.

Pored naučnih istraživanja, dr Rokić aktivno radi u psihološkoj praksi, uključujući projekt „Prevencija i iskorenjivanje hroničnih rana osoba sa dijabetesom“, finansiran od strane Ministarstva nauke, tehnološkog razvoja i inovacija, kao i pružanje terapijske podrške u privatnoj praksi na dve lokacije u Beogradu. Njegov rad u zajednici uključuje grupno savetovanje u okviru Društva multiple skleroze Srbije, Centra za mlade (CEZAM) i Nacionalne organizacije osoba sa invaliditetom.

Ovo predavanje je otvorilo važna pitanja o multidisciplinarnom razumevanju mentalnog zdravlja i podstaklo publiku na refleksiju o složenim interakcijama između genetike, mozga i psihološkog razvoja. Fakultet organizacionih studija "Eduka" zahvaljuje dr Rokiću i svima koji su prisustvovali i učestvovali u diskusiji, naglašavajući značaj savremenog, holističkog pristupa mentalnom zdravlju.